tisdag 14 februari 2012

vändagen

Dagen firades hemma med sjuka pojkar. Fortfarande lite feber och grym hosta. Blir hemma åtminstone ännu imorgon.
Moffa ryckte in medan jag for till Laattapiste där de såg ut som frågetecken hela bunten. Har tydligen aldrig hänt förr. Nå, det ser ut att ordna upp sig och förhoppningsvis har vi det rätta skåpet hemma imorn.

Sedan rusade jag ännu in till dagis för utvecklingssamtal där jag fick höra om mina duktiga, glada pojkar. Inga humör svängningar där på dagarna inte. De ser vi tydligen bara hemma!
Ted beskrevs som en superglad, pratig och envis kille som älskar att leka med maskiner och bilar, gillar inte pyssla och äter som en häst så länge han inte har blåsor. Låter det som Ted?

Vilgot är en snäll, duktig kille som äntligen är trygg och "känner sig hemma" i dagiset. (Vilket ju är bra men synd när han nu måste byta till hösten.) Han gillar att leka och bygga med sina polare och speciellt då bästisen N.  Vilgots största problem är det där med att sitta stilla på en stol! :) Och att sitta "rätt". Mycket bekant även hemifrån. Hoppas han övar upp det före skolstarten! :)

Sedan for jag hem igen för att leka lite och göra en mindre vänsdagsmiddag åt mannen.
Vi hann just och just äta före jag for iväg på skolombudskurs. Denna gång som dragare istället för deltagare!  Hoppas att de som deltog tyckte det var lika trevligt som jag! :)

Så det var den vändagen!

Stor kram till alla mina vänner! Ni är bäst!

Inga kommentarer: