tisdag 22 juli 2008

confused

jaha, imorse var det dags för mödrapoli. Först in och ta en hjärtljudskurva, sen via bm och ta blodtryck, vikt och urinprov. Sen vidare till läkaren. Hon gjorde ultra och mätte skallen, lårben och magen på babyn. Enligt skalle och lårben var den närmare 2,5 kg och inom tillåtna gränser. Men magen var liten och hon kalla den för mager. Enligt det måttet var den bara runt 2kg och det var tydligen för lite. Fick ingen desto mer förklaring men hon sa att det inte ser ut att vara nåt allvarligt iaf. Då borde inte skallen och benen vara "normala". Ska på återkontroll om två veckor för att se hur den har vuxit.
Så långt allt bra alltså.

Men nu till den stora frågan om könet. Då vi var på ultra i v. 27 gissa läkaren på en flicka. Men nu är jag störtsäker på att jag såg en pojke. Tydliga "bollar" syntes enligt mig. Läkaren drog snabbt vidare utan kommentar och jag vågade inte fråga. Det är absolut ingen skillnad vad vi får, men har ju liksom ställt in mig lite på att fundera på flicknamn. Gissa om olika pojknamn snurrat i huvudet idag! :) Så nu får vi lov att vänta och se då igen. Vågar inte tro på nånting just nu. Kanske vi får syn på nåt om två veckor på ultra eller vågar fråga! :) Vilken tur att jag inte plockat fram rosa kläder ännu. Nu får det bli väldigt neutralt igen!

Nu tror jag att Vilgot och jag drar ut i regnet en stund. Man blir ju tokig på allt regnande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var på ultra i v. 35+2 så var babyn uppskattad till 2880 gram. Så jag tycker 2500 gram låter helt normalt. :) **Nya Tider**

Anonym sa...

Länge sedan jag tittat in här, men roligt att läsa om hur din graviditet går. Inget speciellt här, men medvetenheten om att det kan hända nåt nästan när som helst snart växer... Sköt om dig!