torsdag 11 november 2010

julfestangst

Det börjar närma sig jul och i mitt yrke innebär det ofta stress, stress och mera stress. Det stressas med betyg, prov och framför allt julfester. Men samtidigt är det en positiv stress. Det är så himla roligt aatt se eleverna prestera, öva, kämpa och verkligen ge sitt allt. Resultaten blir alltid långt mer än det man förväntat sig! Jag är alltid så stolt över mina elever efteråt.

Men före man kommer så långt att eleverna börjar öva och prestera så finns det alltid en orolig stress inom mig. Blir det här bra? kommer vi att lyckas? hur ska jag få det att bli precis så bra som jag vet att det kan bli? Vem ska göra vad?kommer vi att hinna?
Fram till idag har det här snurrat i min hjärna om och om igen. Men nu vet jag! Det kommer att bli helt fantastiskt. Både med mi egen årskurs och med 6orna. :) det är så skönt att få den känslan. När man vet att det här grejar vi! Vi har långt kvar men det kommer att gå. :) Sådana stunder som jag hade idag på en musiktimme gör det värt att gå orolig en tid. Det är så härligt att få se eleverna njuta av det de gör. Då kan också jag njuta! :)
Ikväll somnar jag utan att oroa mig för kommande julfester!

Inga kommentarer: