måndag 15 november 2010

supersugare

Det ringde på dörren idag vid 4 tiden. En ung, man som såg pålitlig ut (läs: jag blev lite generad då jag stod med skrikande ungar och smutsiga kläder i dörren :) ) frågade om jag hade tid en kort stund. Dum som jag var sa jag ja med påföljden att han stegade in i huset, klädde av sig jackan och bar in en STOR väska. Redan nu insåg jag mitt misstag men det var för sent. Den följande halvtimmen fick vi bevittna den mest fantastiska dammsugare som någonsin uppfunnits. (enligt honom alltså) Han dammsög två mattor och stolarna i glasrummet som var inpregnerade med katthår. Sen hällde han ut alltsammans tillbaka på mattan för att bevisa hur effektiv den är. Och jag visst blev jag imponerad. Likaså imponerade priset. ca 2000 €! På nåt konstigt sätt fick till slut ut honom efter att ha skrivit på nåt kvitto för hans reseersättning till firman. Pust! typiskt att mannen var borta som annars snabbt och effektivt sku ha sagt nej tack och stängt dörren! men åtminstone fick jag ju lite städat på samma gång! :)
****

imorn kl 8 flyger jag iväg till Hesa för att delta i Fsl:s fullmäktigemöte. Återkommer på onsdag kväll! ser fram emot att få träffa bekanta, äta god mat och sova ostörd en hel natt. :)

Inga kommentarer: