måndag 3 januari 2011

årets skrinnskodebut




Vi fick äntligen V att testa sina julklappsskrinnskor. hittills har intresset varit svagt men idag var det dags. T var också laddad ända tills vi kom till isen. Då backa han ur och mena att det är farligt. :) Men V var riktigt duktig. Han orka inte så länge men det gjorde inte jag heller. Hade mannen att gräva fram mina skinnskor. Kunde snabbt konstatera att jag fortfarande är urusel på att skrinna. Och det gör fortfarande ont i fötterna efter 5 minuter på is. Har en vecka på mig att öva upp mig lite innan det är dags att ta eleverna ut på isen! :)
Nåt annat som V har övat sig på är bokstäverna. Idag satt han i bilen och konstaterade högt: T-R-I-P. TRIP. Det står Trip här mamma! :) Duktigt!




1 kommentar:

Anonym sa...

ta med skrinnskorna i moron om det är bra väder,kanske vi hinner och öva lite.