tisdag 4 januari 2011

svar på frågor

Fick ju hela två frågor i ett tidigare inlägg. :) Ska ta mig tiden att svara på dem nu.
Anna undrade vad mitt yrke skulle vara om det inte var lärare.
Jag har tänkt och tänkt men inte kommit fram till något svar. Jag vet helt enkelt inte. Jag har liksom alltid velat bli lärare. Det fanns inga andra alternativ. Men om jag måste välja så skulle det nog bli något helt annat. Ett välbetlat jobb på nåt kontor. Jag skulle kunna tänka mig nåt i stil med eget företag, PR-jobb eller ha hand om fortbildning på något företag.
Ett annat alternativ skulle kunna vara att jobba inom vården. Men då skulle det vara som läkare tror jag.
Men som tur är behöver jag inte byta yrke för tillfället iaf. Är så nöjd där jag är. :)

Fråga nummer två kom av Maria.

Hon undrade om jag är nöjd med mansdominansen i huset eller om jag vill ha en dotter.
På den frågan är svaret lite lättare. :)
Jag är mycket glad över de tre "män" som jag har hemma. MEN jag skulle jättegärna också ha en dotter. Tyvärr är det inte så lätt att bara beställa en sådan. :) Men ännu har jag inte gett upp hoppet. Och om jag inte får en egen dotter får jag hoppas på att mina söner hittar trevliga flickor som jag kan låna lite! :)
När jag väntade Vilgot trodde jag verkligen att det var en flicka. Men givetvis var han ju en alldeles underbar pojke! :)
Med Ted så fick jag höra att han var en flicka i v 27 men det kändes bara så fel. Jag visste nog att han var en kille. Och när jag var på tillväxtultra i slutskedet fick jag bekräftat att han var en liten kille! Och det känns så naturligt att ha fått 2 killar. Det finns ju en mening med allt! Om det är så att jag ännu ska få en flicka så blir det så. Annars inte! Tiden får utvisa!

Ställ mera frågor om ni vill!

Inga kommentarer: