torsdag 25 oktober 2012

Dagen

6.20 klockan ringer, duscha, väcka barn
7.15 föra T till dagis, V till förskolan
8-14 undervisning (alltså det jag tack och lov har som jobb). Intensiv men bra dag! Tacksam över fina elever.
14-16 Lärarmöte
16 Köra till Karperö där resten av familjen finns. Slänga i sig lite mat. Packa V i bilen och snigelköra i snö/halka med sommardäck till Tropiclandia för simskola.
18.30 köra tillbaka till Karperö (fortfarande sommardäck, fortfarande halt) och hämta de två övriga.
19.20 hemma. Inser att kylskåpet är tomt och jag inte hinner till butiken efter jobbet imorgon för mannen ska ha bilen. Sätter mig i bilen igen och kör till butiken.
20.05 hemma, packar upp varor, städar köket efter morgonen frukost. Plockar undan kläder och grejer från golv. Tar fram mulleväskan klart tills imorn åt V. Pussar barn godnatt.
20. 35 sätter mig för första gången. Tar datorn, mailar om bygglov och stuff. Ska söka lite recept inför helgen.
Tippar på att där vid 22 snarkar jag sött under täcket.

Imorgon ringer klockan 7.00. Antar att det fortfarande är halt och att jag fortfarande har sommardäck på då.

Tack och lov att det är helg snart.



Inga kommentarer: