lördag 20 oktober 2012

festdags

Genast man vaknar infinner sig en förväntansfull känsla. Speciellt om kvällens program består av något som inte inträffar så ofta. Ibland känns det som om det är den där pirriga förväntningen dagarna före som är minst lika skoj som själva händelsen. Har man riktigt tur så tar nån snäll mommo eller famo barnen redan på dagen och man har verkligen tid för förberedelse. 
Min förberedelse började redan igår när Anna var här och vi pratade kläder, skor, vätskefunderingar samt vad man förväntar sig av kvällen. Kläderna är färdigt utfunderade, tillbehören inköpta och feelisen börjar stiga. 
För en perfekt uppladdning borde man träffas några stycken före själva festen. Kanske basta, äta och fixa till sig i sällskap. I bakgrunden spelar gamla godingar varvat med radioplågor. Man fnittrar, kommer ihåg gångna fester och händelser och pratar hemlisar. Idag blir det först mat med mannen, sedan eventuellt lite förfest och sen bär det av på tjejfest. Det som gör det extra roligt är att jag får både träffa mina bästisar samt andra urskojiga vänner jag inte sett på länge. Det kan bara inte bli fel då. Fick uppmaningen om att ta på "dansanskoan" så det brukar betyga lite krog också. Enda nackdelen med att dansa natten igenom är morgondagens trötthet. Men det priset är väl värt att betala en gång alltid nu som då. 

Vi ses ikväll tjejer! Se till att ha humöret på topp! :)



1 kommentar:

Anna sa...

Och där kom mitt önskeinlägg! :)
Känner nog att det kanske rycker lite i dansanbenen, propparna i öronen bara så kör vi! Ska bli kul :)

Stor kram