söndag 25 januari 2015

Sköna söndag

Det blev bara en "ledig" dag denna vecka. Kom hem från huvudstaden igår och Educa mässan. I vår familj är söndagarna allt annat än vilodagar nu för tiden. Dagen fylls oftast av träningar och program från morgon till kväll. Idag har vi tumisdag med Ted. Dom två andra är i Jeppis på innebandy.
Ted och jag började dagen med ishockey i ishallen, hem och äta lunch, till butik för att handla och senare blir det fotboll i Botniahallen. Ted fick välja maträtt idag och valde sik och mos. Mums.

Försökte för en stund sen  ut honom i det fina vintervädret. Föreslog både skidning, utflykt i skogen och lek på gården. Men nej, han ville i lugn och ro få leka med lego och sedan laga mat tillsammans med mig. Och även om jag  gärna skulle ha velat  få frisk luft så förstår jag honom. Och jag anser att han måste få leka. Så mycket han vill. Dagarna kan inte enbart bestå av program och aktiviteter. Så nu sitter jag i gungstolen medan han leker. Jag fick inte vara med men däremot övervaka från stolen. :)



Edit: 5 minuter senare ville han ut! Yes...

Inga kommentarer: