måndag 13 juli 2009

gnäll

Läs inte vidare om du inte vill läsa ett mycket negativt inlägg.

Jag är trött. Jag är sur och jag börjar bli desperat.
Jag har slutat amma, jag ger ingen mjölk ur flaska på natten, jag låter honom vara kvar i egen säng (nästan) hela natten. Men sover han? Absolut inte. Inatt har jag varit uppe och lagt tutten en miljon gånger. Däremellan var Vilgot också vaken av nån okänd anledning. 5 gav jag upp och gav lite mjölk så sov han faktist till 6.20. SKulle jag bara orka sku jag försöka ta bort tutten också men de sista reservkrafterna börja vara urvridna. Eller försöka på nån idiotisk, hjälplös sömnskole variant igen. men d orkar jag inte. sen sku d ju int skada med nån sovmorgon alltid nu som då. Men den tycks va lika svårfångad som gammelgäddan.....

Det är första gången sen jag fick Ted som jag känner mig så här hopplöst "nere". SKa d faktist ta lika länge som innan V började sova? D går jag inte med på. Har nog blivit tokig före det.¨

Sommaren borde ju vara lugn och skön och härlig. Men hur orka njuta av varken väder eller annat då man ständigt går omkring med en tryckande huvudvärk och dvala. Suck... Jag vet att det känns bättre när han haft en bättre natt och jag bara varit upp ungefär 4-5 gånger men nu just hjälper inte ens den tanken.

av nån konstigt orsak ( antagligen övertrötthet) kan jag inte heller somna på dagen heller. Och vad hjälper 5 mintuters slumrande på soffan i längden mot 3 års sömnskuld?

Och ja jhag vet att jag ska va tacksam över min famlj och allt det där. och ja vet att det blir bättre. Men nu just kan ja inte tänka så. det är för tungt.

bittert....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på!! Åk iväg och låt mannen ta hand om barnen en dag o natt ensam, låter verkligen som om du behöver det nu- sen känns det bättre igen! Styrkekramar,
Anna R

Jemayá sa...

tycker det låter bekant detdär...tycker samma som Anna: nu måste ju din man träda till, ni har ju barnen tillsammans!!!! Eftersom du inte mera ammar, kan ju han en natt springa med tutten. Hoppas, hoppas att barnen bestämt sig för att sova en hel natt helt av sig själv - månne lågtrycket påverkat, här har vi sovit jätteoroligt över en vecka! SKÖT OM DIG! kram

Linda sa...

nå sanningen är att vi är ju nog båda trötta. Även om jag springer mer och ger tutten så är han "ansvarig" ganska långt för Vilgot och vaknar ju nog också då Ted är vaken. Men på torsdag ska mommo ta Ted så då får vi alla sova en natt! :) skönt.