tisdag 19 januari 2010

en helt vanlig dag

06.50 Vilgot vaknar, kryper upp med mig och Ted och gosar lite. Stiger upp med mannen.
7.30 Jag stiger upp med V då mannen far iväg till jobbet. V äter frukost framför tv:n. Tunnbröd och varm oboy. Sätter på te vatten och plockar fram min frukost. Sätter också på en tvättmaskin.
7.48 I samma stund som mina bröd poppar upp ur rosten vaknar Ted. Han har sovit bra inatt och ovanligt länge. Byter blöja och gosar lite. äter frukost och ger Ted sin frukost som består av jogurt, tunnbröd och en massa ost.
8.15 Utför "morgonsysslorna" i snabb takt. Städar kök, bäddar säng, plockar undan och klär på oss.
8.40 Klär på oss utekläderna och för V till klubben. Ted vill vara ute när vi kommer hem. Vi plogar lite.
9.20 Kommer in och Ted dricker mjölk, Jag knäpper då datorn och skriver dagens första inlägg.
9.40 hänger upp tvätten, sätter på ny maskin. Skalar morot och potatis och sätter på att koka. Väntar otåligt på J så jag får vuxet kaffesällskap.

10.20 Får äntligen sällskap. Gör färdigt lunchen åt Ted.
11.00 Matar Ted och pratar med J. Fortsätter med samtalandet och kaffe en god stund.
11.40 Klär på Ted så vi kna gå och hämta V. Håller på att glömma pulkan som V sitter i så fick svänga om.
12.00 Pratar med andra mammor och dagklubbsledarna. Går hemåt. Ted somnar. V hinner inte till wc så blev att byta kläder då vi kom in.
12.15 Ger lunch åt Vilgot. Hänger upp tvätten jag glömt bort.
12.40 Spelar spel med Vilgot. Förlorar antagligen mer eller mindre hela tiden.
13.00 Äter en smörgås.
13.15 Vilgot vill att vi ska tända en brasa och titta film. Låter utmärkt i mina öron...
13.56 Ted vaknar.dricker lite mjölk medan V och jag spelar färdigt polisspelet på Lego sidan.

14.15 Pojkarna åt ett litet mellanmål. Sen lek i rummet.Lite slagsmål om något som mamma inte förstod. Ringde Lina men ingen bebis på kommande ut ur magen ännu.
15.00 Leker sjörövare på kattjakt. Stackars katter som fick springa och gömma sig.
15.20 Mannen kommer hem.
15.35 påbörjar maten

16.50 alla har ätit och jag har städat köket. Nu ska vi klä på oss och gå ut. Vilgot vill och skrinna.
18.30 Vi var ute i snöhögen och pulkade och jag var till posten efter barnens bokklubb paket jag glömt att avbeställa. Sen kom vi in och läste i boken. Nu är det dags för kvällsmat.
20.00 Det är tyst i killarnas rum. Tror faktist att båda somnat ren. Gick snabbt idag. Denna intressanta dag avslutas med en dusch och sen stirrande på tv. Gissar på att vid 22-23 sover alla. Vad sägs? Vad tycker ni om vår vanliga tisdag?

2 kommentarer:

MalinJohanna sa...

Vad roligt att läsa! Vår är till alla delar (förutom dagklubben) förskjuten till ca en timme senare eller så, men visst känner man igen sig. Låter som ni haft en harmonisk dag, om nu sånt finns i våra liv... Ha en bra onsdag också!

Anonym sa...

Oj, om mina dagar sku vara sådär varierande oxå, då sku man ju trivas riktigt bra :) Själv är det upp kl 6, är på jobb kl 7.30, hem ca kl 16, ut med hunden, laga mat, städa undan- hitta på någon aktivitet i eller utanför hemmet, framför tvn kl 21, i säng kl 22..
Me like your day!

Ha en fortsatt trevlig vecka o hälsa Lina att jag håller tummarna för att en bebis ploppar ut snabbast möjligt :)

Kram
Anna R