onsdag 23 november 2011

1,2,3,4,5...

Någonstans i munblås-kaoset fick Ted svårt att somna. Han var också så ynklig ibland att det gjorde ont i hjärtat att se på honom. Så han fick somna i vår säng och oftast låg någon bredvid. Ni ser ren vart det här barkar va??

Nå, nu har vi (jag)tröttnat på att ligga bredvid honom kvällen lång. Han har också mycket svårt att somna när han sovit på dagis. Har bett personalen väcka honom efter en timme så att det inte blir alltför lång vilostund. Men har nog börjat fundera på att be dom låta honom stiga upp med de stora barnen de gånger han inte somnat genast.

Ikväll kändes som en bra kväll att börja återinskolningen med att somna själv i eget rum. Så nu har vi hållit på i 30 min. (edit: 40 min och ännu vaken...) (edit 2: 50 min...)
- Mamma, jag blöder på benet.
- Mamma, jag tappade pupun
- Mamma, en till godnatt puss
- Mamma, jag vill inte sova
- Mamma, sluta trycka på datorn...
...
Och jag gör mitt bästa med att hålla mig lugn. Men det är ju så svårt... att man ska behöva ta dom här striderna när man är som tröttast själv efter en lång dag. Därav rubriken.


till slut.
Nån som fundera på varför jag samtalar med både elever och barn? Mosiga jag menade ju givetvis elever och föräldrar. :) Kanske ni är lika mosiga som antingen inte reagerat eller orkat kommentera... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vi skriver en kandidatuppsats med syfte att undersöka barns (under 10 år) inflytande på beslutsprocessen i en livsmedelsaffär. Vi skulle vara otroligt tacksamma om ni hade lust att svara på denna. Tusen tack i förväg!

http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=wtgcfeh150htta2996670

maria sa...

oftast på söndag har vi mest kunder den första timmen. visserligen gäller detta ju butiken... men jag sku nog tro att det är helt ok att komma rikigt i början. men oftast är tomten lite sen, dvs prick kl12 är han knappast på plats, sidu han blir alltid stannad på vägen genom butiken till fotoplatsen, som alltså är i aulan.
men ni är varmt välkomna! och om det hjälper så bjuder ju tomten på godis?!