fredag 4 november 2011

prioriteringar

Jag brukar vara den som aldrig säger nej till en fest eller ett tillfälle att umgås med vänner. Men idag hände det. Jag borde egentligen sitta på Strampen på krogshow just nu med mammorna ur mamma-barngruppen. Men jag valde att inte gå. Jag valde att vila ut efter en lång vecka, jag valde att tillbringa tiden hemma med alla killarna, jag valde en god nattsömn framför en kort natt med eventuellt illamående imorgon.

Och vilken energi som helt plötsligt flödade när beslutet var taget. Jag myste med T medan de andra var i ishallen. Jag lagade fredagspzza. Och jag tog itu med städa-skrubben-flytta-kläder-ta-fram-vinterkläderna som legat och väntat. Nu är det äntligen fixat! Imorn blir också en riktigt bra dag har jag på känn. På dagen får jag umgås med bästa vännerna och på kvällen med systeryster.

nu ska jag slänga mig på soffan och njuta av en lugn hemmakväll!

PS Hoppas ni mammor har urkul på Strampen! ni får berätta sen! :)

Inga kommentarer: