tisdag 3 februari 2009

Mera framsteg

Krysstavlan fungerade ju utmärkt med Vilgot när det gällde tuttflaskan nattetid. Han har inte många gånger ens frågat efter den efter det. Igår fick mannen nog av att ligga bredvid V tills han somnar. Vissa kvällar kan det ta över en halv timme innan sagorna är lästa och han somnat och man får loss sin arm. Han ligger nämligen och pajar armen när han somnar. Nå, vi prata om det idag och han gick med på att försöka somna själv. 5 kryss är målet igen. När kvällen kom var han helt slut eftersom han inte sovit på dagen idag. Blev lite rädd att det inte skulle gå eftersom han nästan var övertrött. Jag läste två böcker för honom, bädda ner honom med katten och ugglan och gick iväg. 5 minuter senare sov han. :) Det lär ju inte gå lika bra när han har sovit dagssömn men en lien bit på vägen iaf.

Ted somna en stund senare och nu har man helt plötsligt massor med "fri" kvällstid. Ska bre mig en smörgås och titta på Top models. När V kämpar med sina kryss försöker jag samla egna. Har insett att jag inte kan fortsätta äta som under graviditeten. Massor med godis och chips sätter sina spår nu. Har nu varit utan i hela 3 dagar. Kan ju bara meddela att det är för jävligt...

1 kommentar:

Jemayá sa...

Hej! Nu då jag har tid (har blivit väcktmånga gånger, gissa av vem... och kan inte sova) har jag äntligen uppdaterat mig på din blogg :). Fast det kanske inte är så roligt för dig att vara med om, är det skönt för mig att läsa att Vilgot också har trots på gång. Jag blir så jättearg då Daniel river mig i ansiktet och nu klagar de från dagis att han knuffar andra. Kanske det ändå är normalt för dem i denna ålder...? Jag tänkte också redan att det är dåligt uppfostran. Daniel har mer eller mindre mjölkstrejkat (fått mjölk i flaska ännu morgon och kväll - praktiskt!), jag vet inte riktigt vad jag ska ge honom på morgonen, gröt duger inte och får han smörgås äter han bara pålägget. Ja suck, suck. Full rulle hos er med två stycken!!! Nu tror jag att jag ska försöka se om John Blund skulle titta in till mig igen! kram!