torsdag 12 februari 2009

stolt mor


Imorse var det dags för massage med Ted. Vilgot for till smedsby på Pippi Långstrump- sång och dans stund med moffa. Efter massagen var det dags för det fruktade frissabesöket med Vilgot. Tänkte igen pröva på ett nytt ställe där det finns en hund som man kan titta på. Vi kom in och han satte sig snällt i min famn. Frissan fick sätta på kappan utan problem. Det i sig har aldrig hänt förut. Hon börja klippa och jag börja vänta på skriket. Men det blev aldrig nåt skrik. Han satt tyst och stilla i min famn hela tiden. HAn prata t.om med frissan. Trodde jag hade nån annans kille i min famn. Efteråt kom hunden fram och han fick busa lite med den. Sen ville han ännu också ha en rosa blixt spreyad i håret! :) Han var så superduktig så jag ville belöna honom även om vi inte skulle använda mutor denna gång. För en tid sen köpte jag ett paket med lego saker via nätet begagnat. Han hade redan fått brandchefen och polismotorcykel men jag hade sparat en stor brandbil. Nu tog vi fram den och han blev ju givetvis överlycklig. Han lekte och lekte men till sist fick jag honom isäng. Förståss sku också brandbilen med i sängen, liksom polisen och brandchefen och alla de andra legogubbarna! :) foto kommer bara jag hinner...

Han har plötsligt blivit så stor och duktig med det mesta. Vart har min lilla bebis tagit vägen?

När vi kom hem idag så frågade jag om han ville ha spagetti till lunch. Svaret blev: Nej jag vill ha pyttipanna och stekt ägg! :)
Och det fick han också. Bör tilläggas att han ätit det en gång tidigare men kom tydligen ihåg det och var väldigt noga med att få ägg också.

Inga kommentarer: