fredag 13 mars 2009

borde, borde, borde

Ted sover och Vilgot tittar på Alfons. Borde dammsuga... Har redan röjt och torkat damm, satt på tvättmaskin och diskmaskin och nu tog det liksom stop. Gjorde det stora misstaget att jag satte mig här. Suck. 5 minuter, sen MÅSTE jag börja.

Rg igår med Ted.
Vikten hade öklat hela 170 gram! WOW! (läses med ironi)
Men längden har ökat med 3 cm så nåt bra iaf. Rg konstatera att vi nu har blivit förvånade varje gång vi vägt honom. Lika bra att inse att han följer helt egna kurvor. Han äter bra och mår bra. Så länge det är så finns det ingen orsak till oro. HAn ligger på -15 men det skulle jag heller inte fundera på. Vi kör på som förr men med en extra kontroll nästa månad. Annars skulle det ha varit 2 månader till nästa gång. Fick också klartecken för att köra igång med sömnskola. Hans nattätande har ju ingen påverkan på viktökningen så lika bra att ta bort det innan det för jävligt. Den senaste tiden har nämligen varit ganska jobbig. Han är lika mycket vaken på nätterna som V var och jag vet ju hur det sluta. Inte samma sak igen tack. Så nu är det dags.
Jag vet att jag sa när V var liten att jag aldirg sku köra med sova hela natten enligt Anna Wahlgren. Och den åsikten hade jag då. Nu några år senare och efter ett antal misslyckade andra sömnskolor tänker jag ta till den metod som jag ännu inte har hört sku ha misslyckats nån gång. Läser som bäst hennes bok om saken och har faktist tänkt köra igång ikväll. Eventuellt imorn. V får sova uppe med mannen de närmsta nätterna. Hade tänkt redogöra ganksa nog här om hur det går så att jag själv har det sparat nånstans. Så förvänta er en trött, desperat men bestämd morsa här framöver. DETTA SKA LYCKAS! (inom kort kommer jag att njuta av nätter med mycket sömn! :) )

Inga kommentarer: