torsdag 26 mars 2009

tacka vet jag tvättmaskinen

Ted hade lite feber igår kväll. Om det var av hans förkylning eller magsjuka vet jag inte. Spelar sist och slutligen inte så stor roll. Han var i alla fall mycket orolig hela natten. Vid 10 börja han hosta och höll på i 2 h innan han till slut spydde 2 gånger. Slem och mjölk. Byta, pajamas, lakan och natta om.
Vilgot börjar hosta och spyr slutligen. Byta pyjamas, lakan och natta om. Sen fick jag skölja av ena bilmattan som inte klarade sig denna gång. Suck. Vid 1 tror jag att jag somnade. Ted var orolig mer eller mindre hela natten. Vilgot kom 6.20 och kunde inte somna om mera så då blev det att stiga upp. V har ännu heller inte nån matlust. Förstår honom, har lite samma problem själv. Men han har nu ätit dåligt i en vecka snart och man märker att krafterna börjar ta slut. Idag har han orkat leka korta stunder men sen velat se på film. Har låtit honom göra det. Är man trött så är man...
Ted sover gott nu. Har sovit i snart 1,5 timme. Verkar som om de tänker sova oliak tider idag så då blir det ingen vila för stackars mor. Nå, jag klarar mig. Min enda önskan nu just är att ALLA I DENNA FAMILJ ska bli friska och slippa alla förkylningar och magbobbor. Nu tycker jag faktist att vi har haft tillräckligt med baciller i vår familj för flera år framöver.
Har hört om de som är mycket sjuka då de börjar dagis men att vara så här mycket sjuk när vi "bara" är hemma känns orättvist.

1 kommentar:

Jemayá sa...

Jag har precis samma önskan som du :). Ja ni har nog verkligen haft er beskärda del av sjukdomar under åren som gått - man får ju hoppas att både din och min familj kommer att bli extremt friska sen om några år!!