lördag 14 mars 2009

Goodmorning sunshine

Första natten av sömnskolan bakom. Det gick bättre än jag trott. Visst är jag trött men fick ändå lite sömn allktid nu som då. Efter att ha läst hela Sova hela natten boken har jag gjort vissa omändringar. Jag hoppas att det inte ska "fälla" hela sömnskolan. Men jag tror ¨årt på att det ska fungera.

Här kommer nattena anteckningar och lite tankar.

20.15
Sätter Ted i sängen. Pussar gonatt. bäddar om honom. går ut. ramsar.
Får buffa och ramsa i 45 min. Får hålla mig från att ge tutten åt honom. Vet ju att han sku somna genast då. Men till slut somnar han.

23.45
Vaknade och ville äta, sova bredvid mig. Buffade, ramsade. Han blev ordentligt arg men somnade efter 15 minuter. Känns lättare än jag trott.

1.30 - 1.33 Protesterade. Men somna genast efter en liten buffning och ramsa.

1.48 Buff + ramsa. somna genast.

3.05 riktigt arg. ville inte inte lugna ner sig. fick hålla mig från att ta upp honom. nu känns det svårt. gör jag rätt? somnade till sist 3.35. snyftade i sömnen. samvetet gnager fast jag vet att det i längden är rätt för oss båda.

5.35 buffade, ramsade. somnade genast

6.15 godmorgon mamma. nu tänker jag inte sova mera. mamma trött.

Inga kommentarer: