lördag 4 december 2010

Min bästa vän

Oj, dagen inlägg blir svårt igen. :) känner mig verkligen stressad av att få ut allt det jag vill ha sagt med dom rätta orden. Men det är svårare än jag trodde det skulle bli.
Jag måste omformulera rubriken till mina bästa vänner. Jag tycks va priviligerad att ha flera kära vänner runt mig. Först några som behöver ett omnämnande före jag går in på dagens huvudpersoner! :)
johanna- min vän sen många år och en som kan mig, känner mig och accepterar mig som jag är. Vi hinner tyvärr inte ses så ofta pga våra respektive stressiga tidtabeller. Men när vi träffas märks det aldrig att det kan ha gått några veckor emellan. Jag vet också att hon sku ställa upp om jag skulle behöva henne! Tack Johanna för att du är min vän! :)




Tuija- min granne som jag INTE känt så länge. Men som jag lärt känna otroligt bra på några år. Vi gick från att ha hälsat på varann till att bli mycket, mycket goda och nära vänner. Vi har gått igenom våra historier med varann och vet nu mer massor om varandra. Vi delar vardagens bekymmer samtidigt som hon är ett andingshål när det behövs att komma från vardagliga bekymmer. Lyxen att bo några meter från varann gör ju det lättare! Vi har också ganska jämngamla barn även om de har flickor och vi pojkar. Men det brukar inte vara nåt problem! :) då vi båda var hemma med nr 2 brukade vi hålla varann sällskap samt fixa lunch tillsammans. En otroligt varmhjärtad människa som är mer lik mig själv än hon nog vill medge. :) Samtidigt som vi är lika så är hon ändå bra på att argumentera mot mig när jag tror mig ha en viss åsikt. Hon är också bra på att komma med alternativa lösningar på problem. Eftersom hon inte läser denna blogg så kan jag inte den här vägen tacka henne för att vara en så underbar vän, men vi brukar vara ganska bra på att komma ihåg att tacka varann för den fina vänskapen iaf. :)



Sen har jag ju som sagt många goda vänner som jag också gärna sku nämna här. Men då får vi hålla på hela natten! Till alla mina vänner som läser detta! Jag älskar er också och är tacksam för att ni finns.

Till sist vill jag ägna några ord till mina underbara vänner Anna och Lina.



Vi lärde känna varandra i pf där de gick en årskurs över mig. Det var egentligen via våra respektive män som vi kom mest i kontakt i början. Vi har alla hittat våra respektiven på Pf och där var de tre goda vänner. Så småningom märkte jag att jag trivdes mycket bra i deras sällskap och med tiden kom jag allt närmare dem.

Anna lockade med mig i kören där hon sjöng och vi har efter det delat musikintresset både i jobbet och privat. Är vi på fest och det finns singstar är vi garanterat där och brassar på! :) Med Anna kan man svettas på gymmet, dricka vin i sunkiga hemmakläder eller vara på glammig fest. Allt känns lika naturligt och jag har alltid roligt med henne. Anna är Vilgots gudmor och blir förhoppningsvis en viktig person i hans liv. Vi har delat glädje och sorg tillsammans under de senaste åren. Från och med den här hösten kan vi också äntligen dela tips och ideér med varann vad gäller busiga små pojkar. :) Tack Anna för att du är du och finns här också för mig!
( jag vet att du inte har världens vackraste min på fotot men tyckte själva "stämningen" på fotot passade så bra!) :)

Lina och jag är kanske mest olika varann av de vänner jag nämnt i detta inlägg. Men desto "större" glädje har jag av henne! :) Hon kan också precis som Tuija få mig att tänka på saker och ting på ett nytt sätt. Samtidigt så har jag under åren lärt mig känna henne väldigt bra och tror mig veta ganska bra hur hon tänker och fungerar i vissa situationer. Våra förstfödda killar har bara 10 veckor mellan varann och därför var ju hon en av de jag kunde dela vardagen med då jag var hemma med Vilgot. hon är också den jag först har ringt åt när jag behöver hjälp eller råd i något. hon är en otroligt bra lyssnare och kan säga precis de ord man behöver få höra. Hon är varm, genuin och en av de mest underbara människor jag mött. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad av att få dela min vardag med henne. Hon är också den som vet hur man släpper loss när det behövs och jag har alltid roligt med henne som sällskap. Lina är gudmor till Ted.
Tack Lina för alla långa diskussioner, alla tankar jag kan dela med dig och för att du orkar lyssna på mig! Du är huippu! :)

3 kommentarer:

Anna sa...

Visst är livet fint när man har många vänner att skriva om!
Tusen tack kära vän för de fina orden, och ett stort tack till dig också för att du finns där, i sunkiga hemmakläder eller i glammig utstyrslar :)
Kram Anna

Anonym sa...

Nämen. Tusen tack! Vad glad jag blir! Och vad jag ser fram emot vår kväll! Pusskram -johanna

Carolina sa...

En stor kram till dig för alla fina ord! Det är en ära att få vara din vän och jag ställer med glädje upp i vått och torrt! PUSS och KRAM
Lina