måndag 6 december 2010

vad jag tror på

Jag tror på
*kärleken
* att familjen är livsviktig. Både min egen och mina föräldrar, systrar, svärmor.
* att det finns något efter döden. Det känns tryggare att tro så. Jag vill tro att min morfar sitter och fiskar och skrattar och vakar över oss någonstans. Det behöver inte vara himlen, kan lika bra vara typ Nangijala.
* ödet. Ibland ligger faktist inte allt i våra egna händer.
*samtidigt som jag ändå tror att jag i allra högsta grad kan påverka mitt liv genom val jag gör. Nu menar jag inte val som äta fisk eller kött idag. Mera långsiktiga följder på sådana val jag gör idag. Svårt att förklara. Förstår ni?

Utöver detta finns det väl många andra saker jag tror på. Men mitt humör har varit i botten sen jag slog upp mina ögon imorse. Så nu tänker jag bädda ner mig i sängen, läsa tills jag somnar och hoppas på att morgondagen blir bättre.

Inga kommentarer: