fredag 3 december 2010

min dag

04.00 Ted är gnällig för hundrasjuttonde gången. Ger välling så han ska somna om.
06.30 Vilgot kommer tassande och ligger och vrider sig tills M stiger upp. Sover vidare till
07.00 Stiger upp med Ted. Sätter på tv och dator åt kidsen. Duschar. Äter frukost. Försöker få barnen att äta. Ringer dagis och meddelar att barnen blir hemma.
08.20 åker iväg till jobbet och lämnar killarna med moffa.
09.00 inleder arbetsdagen med att öva julfestsånger med femmor.
10.45 Äter makaronilåda till lunch
13.00 slutar undervisa, sätter mig i bilen och handlar lite julklappar och mat på minimani.
14.20 kommer hem. slänger in maten i kylen, slänger in barnena i bilen och åker ex tempore till Anna och Liam där också Lina med kidsen befinner sig. Eftersom Ted varit feberfri över 1,5 dygn så tyckte jag att vi kunde förflytta oss från ett hus till ett annat och vara lite sociala.
14.30 - 18.00 trevligt sällskap, många lekande, busande barn och lite gott i magen. En underbar fredag em med andra ord. Männen stack iväg på hockey så
18.30 hemma med kidsen. Kvällsmat, lite film och pyjamas.
19.55 väntar på att de övertrötta poojkarna ska somna.
ikväll väntar ännu en cider, lite bloggläsning och sen idol. måste erkänna att jag inte riktigt orkat engagera mig i Idol nu på sistone men det kan iaf stå på i bakgrunden.

En underbart spännande dag! ;) Men själv är jag mycket nöjd med min dag! Tack för sällskapet A & L + alla barn! :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Men du har ju inte skrivit om hur trevligt dagen slutade :) Fast den är ju inte slut ännu...
Det var kul att ses idag!
Kram A och L

Linda sa...

nu kom även resten av dagen med! Tack till värdinnan idag! KAn tänka mig att L var trött? åtminstone är dessa killar det...