onsdag 16 mars 2011

frånvaro

ursäkta min frånvaro. Men orken har inte räckt till. Sakta med säkert börjar jag ta mig upp tillbaka. upp mot solen igen. ni kanske undrar varför.men tyvärr är det inget jag kan berätta om här. Men det går mot ljusare tider. :)

Imorn ska vi ta en hemmadag med killarna. Ted har en sån grym hosta och var hängig på eftermiddagen. Hoppas febern hålls borta och att vi hittar på nån lindring så vi kan sova. hostmedicinen är omöjlig att få ner i honom. Värmde just honung i välling men det dög inte. Det är så svårt att få honom att ta något som sku hjälpa. Med V går det ändå att diskutera och övertala. Men inte med lillen. Han är nog för liten och för envis för det.

Till slut kan vi väl konstatera att Sportis vann! Vem hade trott det. nu väntar pelikanerna. :) heja, heja.

ps. Någon viss snart-femåring har hela finalserien hejat på fel lag. undrar hur jag ska kunna svänga honom till en Sportis-fan?! Mannen har gett upp hoppet med ligalagen. Här borde inte få förekomma andra favoritlag än Hifk, men V hejade på Saipa och Kärpät. What? Vi fattar inget... Nåt har tydligen gått fel i vår uppfostran. :)

3 kommentarer:

maria sa...

jag har svaret!!! saipas, kärpäts och jukurits tröjor är antingen helgula eller innehåller något gult. kanske V har gult som favoritfärg?! :)

Beata sa...

Ett litet tips som min mamma gjorde när jag var liten och hade hosta: hackad lök på ett fat bredvid sängen. Luktar apa, men fungerar faktiskt.

Linda sa...

Maria: kanske det ligger nåt i det?
Beata: testat, men tyvärr funka det inge vidare hos dessa pojkar. :(