fredag 18 mars 2011

premiärkorv

pojkarna fick sina första grillkorvar ur nya spisen idag. Det tar sig. nu får vi börja elda ordentligt i den. Kanske vi hinner få lite värme ur den innan våren är här.

Blev lagom sur idag när jag hämtade pojkarna. Det visar sig att vi INTE får räkna sportlovet som lediga dagar. Jag förstår att det kan bli rusning vissa dagar om alla får flytta sina dagar bäst dom vill. Men jag förstår inte hur vi kan måsta betala för 4 dagar som vi inte ens varit i närheten av dagis och inte kostat något. de har inte ätit där eller krävt att personalen är på plats. Vi fyllde i en förfrågan om vårdbehovet långt på förhand. Dessutom får ju andra föräldrar ändra sina dagar enligt sina arbetstider. Men det kan ju inte jag göra. Jag kan heller inte välja när jag tar min semester. Men ändå säger reglerna att vi måste räkna 4 dagar den veckan som dagisdagar. Så nu har vi för lite dagar kvar i slutet av måndan. Som tur är kan moffa och famo rycka in. nästa vecka blir det tre dagar hemma och två på dagis. Veckan efter två dagar hemma och tre på dagis. Surt sa räven. TÄnker nog ringa och klaga till Vasa stad på måndag.

Inga kommentarer: