söndag 3 mars 2013

dagens pysseltips

Eftersom jag ju verkligen inte är världens pysslare så måste jag ju bara dela av mig av ett enkelt tips som har funkat hos oss. Hållbarheten varierar på kvaliten och barn. :) Allt från 1 minut till en evighet alltså.

Gå in på www.ungafakta.se
(den sidan är föresten en guldgruva så där annars också. )
Printa ut sköldmärken från deras pysselsida.
Måla dem eller gör egna om du är riktigt konstnärlig.
Limma upp på tjockare papper eller paff.
Gör ett handtag på baksidan. (jag både limmade och tejpade eftersom hållbarheten ökar med några procent. Sen tejpade vi ännu hela handtaget efter att fotot är taget för att det inte skulle ha så vassa kanter.)

Låt leken börja.














p.s 1
Jag vet att alla pysselbloggare ute i världen antagligen hånskrattar åt mina tips just nu men eftersom jag vet att det finns minst lika många med tummen mitt i handen som jag där ute så ska jag förgylla er vardag! :)

p.s.2
Efter att datorn fått sova över natten och jag pratat snällt med den funkar den igen. tjohoo, det här med teknik är så förståeligt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag trodde du hade pysseltips på ett strykjärn när jag såg första bilden ;) Fina blev de!

Linda sa...

haha... kanske man kan använda dom som strykjärn också. Garanterar dock inget strålande resultat. :)