lördag 16 mars 2013

effektiva dagen

Ibland är jag så effektiv att jag nästan blir rädd för mig själv. ;) nå, nä... Men idag har varit en bra dag. Har fått enormt mycket gjort men ändå haft tid för barnen och vi har hela familjen hunnit tillbringa tid tillsammans. 

Dagen började redan 6.45 när Ted vaknade. Klockan nio hade jag ätit frukost, tvättat en maskin kläder, slängt ut sängkläder, städat hela övre våningen och däremellan servat barnen. Sen vid 10 bar det av till stan där vi t.om. fick två timmar att gå utan några större utbrott. Dock med lite mutor inblandade. Fick en hel del uträttat plus att vi hade faktiskt riktigt trevligt tillsammans. 
Efter en sen lunch gick vi ut där jag fick fnatt på den smutsiga bilen så städade den både ut-och invändigt. 
Sedan dök det upp lite oväntade men välkomna gäster. Efter att ha mumsat i oss lite revbensspjäll hoppade vi i bilen och for till syrran i Karperö. Nu har vi just kommit hem och slängt barnen i säng. Och det var den dagen det. 

Men måste ju nog erkänna att livet blir hemskt mycket lättare med barn som klarar en hel del själva och som inte trotsar. Ni kommer kanske ihåg att jag uttryckt viss frustration över lillebrors beteende. Helt plötsligt är han glad och nöjd igen. Envis kommer han alltid att vara. Temperamentsfull likaså. Men det värsta är över för denna gång. Just nu har vi det riktigt bra. Så det är bara att vänta på nästa trotsperiod då! ;)

Hjälpredor är bra att ha! 
Vi passade på att tanka lite sol också. Kanske man snart inte är likblek mer... :)


Inga kommentarer: