söndag 25 mars 2012

Nu ska vi prata buzzador

Jag har igen fått ett buzzador paket på posten. Mer om det alldeles strax. Men först kort om vad en buzzador är:

Som Buzzador får du erbjudanden om kampanjer. Om du vill delta och kommer med i kampanjen ska du:
 - Själv prova den vara eller tjänst som kampanjen gäller 
- Sprida budskapet om produkten/tjänsten genom berätta för dina vänner och diskutera med dem dvs. Buzza.
- Återrapportera genom Blixtrapporter efter alla dina Buzzningar. 
- Göra slutrapporten.


Du kan dessutom välja vilka kampanjer du vill försöka komma med i. Du bliv utvald till vissa kampanjer som du sedan kan tacka ja till och hoppas att du har turen på din sida. Eller så tackar man nej.

Jag upplever det som enkelt att buzza eftersom rapporteringen på deras hemsida är enkel och smidig.

Men nu till min kampanj.

Jag dricker te varenda morgon. Jag kan INTE starta dagen utan te eller med kaffe istället. Fråga mig inte varför.
Numera så ska dagen inledas med Earl Grey te. Inga äckliga fruktsorter eller annat tjafs. Earl Grey. Däremot har jag provat många olika Earl Grey.

Därför var det ganska naturligt vilken jag skulle prova först när jag fick det här paketet på posten.

Och visst var det gott. Gillar skarpt. Har någon gång köpt något motsvarande från t.ex Lidl men det här slår nog alla andra. En starkare smak som faktiskt smakar te.

Fruktsmakerna har jag ännu inte testat så dem återkommer jag med. Om du vill få några prov-ex av mig så hör av dig! Jag bjuder också gärna på te hemma hos mig! :)





Earl Grey


Ett svart te som är en av de mest kända och populära tesorterna. Namnet kommer från Charles Grey (1764–1845) som var Storbritanniens premiärminister. Teet är traditionellt en blandning av Ceylon- och Kinateer parfymerade med bergamottolja som utvinns ur en slags citrusfrukt.

Inga kommentarer: