måndag 5 mars 2012

problemrummet

Vi har ett rum som borde göras om. Men har inte alls klart för mig hur det ska se ut eller i vilken stil eller till vad.
Nu just står där en extra säng,en gammal byrå, mitt piano (som tyvärr inte ryms i vardagsrummet efter att vi fick in spisen) och ett skåp som tidigare fungerat som klädförvaring i tamburen.
Väggarna är gamla, fula tapeter som de tidigare ägarna satt in för många år sen. Försökte pigga upp rummet med en bård (av traktorer och grävmaskiner) då killarna hade det som gemensamt rum.
Men nu börjar jag få nog av hela rummet. Dessutom används det som "romurum" nu dit allt blir inslängt.

Har tänkt mig att där borde finnas extra sovplatser för gäster, något sorts arbetsbord och så pianot då... Skrubben får gärna åka ut (väggen som inte syns på bilden har ett stort klädskåp) och sängen kan bytas ut mot en utbäddbar soffa. Men när jag googlar bilder och söker i tidningar är det inget som riktigt säger klick. Allt känns spretigt och jag vågar inte ta itu med det innan jag har en vision.

Har också funderat på om vårt nuvarande sovrum kunde bli gästrum med bara säng/soffa och pianot medan vi kunde ha ett litet skrivbord i det nya sovrummet. Men då jag verkligen gillar vårt nuvarande sovrum så det känns fel att "flytta" ut därifrån.

Svåra beslut! :)

Men tips mottages. (Lina: sätt igång och planera! :) )

Nu!


sen?

Inga kommentarer: