onsdag 10 september 2008

framsteg och bakslag

Natten till igår gick jättebra. Inatt gick det sämre. Jag vet att det kommer att vara så här nu en tid framöver men jag hoppas verkligen att det ska börja fungera så småningom. Det är alltså inte bebisen som håller mig vaken utan storebror. Natten till igår sov han hela natten och jag var redan så lättad och glad. Inatt var han vaken igen länge och många gånger. dÄremellan matades bebin.

Annars så går det bra med bebin. Bakslagen kommer nog med Vilgot. Men det får man väl räkna med. Men har får nu som då ordentliga utbrott av ingenting. Antagligen känner han sig frustrerad men kan inte riktigt förstå det själv. Som tur är är han snall och gosig mot bebin. Det är vi vuxna som får ta smällarna. Men det klarar vi av.

Nu börjar det kännas som om vi borde komma fram till ett namn. Men vi har inget som vi båda tycker om och som dessutom går på båda språken. Men hur mycket ska man ta i beaktande att vi bor i ett finskt område? Vilgot kommer ju alltid få va Vilkotti. :)

Dagens framsteg får nog vara att jag äntligen fick bebin att ta tutten och somna själv med den i sängen. jippii...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är väl inte lätt att blir storebror... Vilgot är ju så fint och ovanligt namn. Algot! Arvid, Vilmer, Maximilian... Hoppas den äldre snart lugnar sej. Kanske ni en tid får göra så att mannen sover med honom (om han sover i eget rum).