måndag 22 september 2008

vardagen

vi börjar få viss rutin på vardagarna. Vi vaknar oftast alla 3 runt halv 8 - 8. Äter frukost i ordningen barnen först, mamma sist!:) sen somnar Ted oftast efter en timme, Vilgot och jag pysslar på med sånt som ska göras och leker emellanåt. V är inte så bra på den där ensamleken ännu, men ibland går det bra.
När T har vaknat och ätit är det dags att gå ut. Det blir oftast senare än vad V vill men så är det innan allt är klart...
In och äta lunch vid halv 12 och få V i säng före 1. Oftast sover T så länge. Ibland får jag själv vila lite men ibland är T vaken medan V sover. Sen kommer mannen hem och det är igen dags för utelek och sedan mat. På kvällarna få oftast mannen leka med V för T är lite orolig kvällstid. Han vill inte riktigt sova och verkar ha magknip. Hoppas det går över och inte blir värre.

Nätterna går också bra tycker jag. T äter ungefär vid 1 och 4 och 6. Ibland mer, ibland mindre. Mot morgonen dyker storebror upp vid min sida också.

V är fortfarande väldigt mamis så har inte ens tänkt på att föra honom till parken nå nu just. Han får öva sig att vara borta från mig med hjälp av släkten nu först. Vill inte göra det värre med att tvinga iväg honom nånstans.

Nu ska jag gosa med Ted lite innan V vaknar och vill ha uppmärksamhet.

Inga kommentarer: