torsdag 25 september 2008

magknip

Ted tycks nog lida av magknip. Speciellt kvällstid är han ofta olycklig där mellan 7 och 9. Har nu själv börjat lämna bort allt som är extra gasbildande (lök, paprika,bönor) och har också bytt till laktosfri mjölk. Det har jag också hört kan hjälpa. Tror vi ska köpa rela droppar ännu också och se om det hjälper. Annars växer han så det knakar och är hur ljuvlig som helst. Han har några gånger "pratat" och lite små leenden har också börjat dyka upp. Han trivs bra i sittern korta stunder så jag hinner laga mat och hjälpa Vilgot och så. Annars sover han mest på dagarna. sin vakna period har han på kvällen.

Storebror är supersnäll med Ted också. Det är så gullligt att se när han lägger sig bredvid honom och börjar paja och prata med honom. Han ändrar rösten (precis som många vuxna) och gullar med honom. :)

Men sen tycks det vara svårt när här är andra barn. Han bits, bråkar och är hårdhänt. Vet inte om det är uppmärksamhet han ska ha eller vad? Men det börjar bli jobbigt. När vi är ute och cyklar med Ilona ska det också bara krockas och buffas hela tiden. Jag blir så frustrerad när han inte lyssnar på vad man säger åt honom. Hoppas det är snabbt övergående.

Men igår var han några timmar hos mommo utan mig och det var faktist jätteskönt. Jag tror faktist att både han och jag behövde det. Nästa vecka ska vi nog pröva på parkdagis igen tror jag. Idag var vi där på höstfest och han lovade ena "tanten" att komma och leka nästa vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att höra att vardagen fungerar! Vilgot behöver säkert lite tid på sig att vänja sig vid att han nu är äldre brodern som ska ha mer förstånd o klara av saker själv. Så länge han e snäll mot Tedden så är det ju bra iaf! Du ser jag har gett Ted ett smeknamn nu ;)
Sätt upp mera foton på killarna dina så man får se hur lillen har växt!
Hoppas vi ses snart igen,
trevlig helg på er!

Anna R

Anonym sa...

Har också en kille på två år o.en kille på 6mån två åringen hade inga luft besvär men yngre killen har också haft problem med magen vi använde kolikdropparn o rela,+ magmasage inbillade nog mig att dom hjälpte ;)!Äldre killen är också mera bråkig om det är andra besökare!så det är väl nog uppmärksamheten som behövs.Hör heller inte på vad man säger :( !!