fredag 1 augusti 2008

28 dagar

om 28 dagar är dagen D här. Egentligen är det dumt att man får ett specifikt datum. 4 % lär födas på just det beräknade datumet. Har jag förstått rätt är det nån gång mellan vecka 38 och 42 som barnet oftast kommer.

Själv blir jag nervösare för varje dag som går. Jag är trött och har en molande värk i korsryggen och massor med kraftiga sammandragningar. Det närmar sig med andra ord. Idag fick vi upp sängen och Vilgot har lekt baby i den halva dan. :) De flesta förberedelser är alltså gjorda nu. Några småsaker som ännu ska köpas men annars har vi väl det mesta.
Det som oroar mig mest nu är nu bara storleken på babyn. Men jag blir säkert lugnare efter onsadgens ultra hoppas jag.

Vilgot sov utmärkt förra veckan. Somna oftast före 10 och sov till 6-7, kom med oss och sov till halv 9-9. Denna vecka har han varit vaken flera gånger per natt. Kanske han märker av min oro och måste kolla att jag ännu är på plats...
Jag hoppas iaf att det svänger snart igen. en vecka är allt som är kvar på mannens semester. känns märkligt att sommaren ännu en gång gått så fort. Och det betyder att vi snart ska klara oss på tumis på dagarna Vilgot och jag. Få se hur det ska gå. Jag hoppas att jag inte behöver ha den här värken och tröttheten varje dag iaf.

Inga kommentarer: