fredag 15 augusti 2008

dagen grattis

går till Alex och Malin som fick en flicka imorse. Hade lovat Malin i onsdags att hon sku få föda först så nu är det väl min tur då eller? :)

Låg vaken igen inatt i 2 timmar. Av vilken orsak? ingen aning... frustrerande. Hade inte ens förvärkar att skylla på.

Dagen har inte precis börjat bra heller. Fick efter många veckors paus vända ut och in på magen idag igen. Sku byta en kakkablöja på V men det blev bara för mycket. Frukosten kom upp. trevligt...
Efter det har jag stridit mer eller mindre hela dan med V. Han har trotsat och trotsat och trotsat idag. Gjort sånt han vet att han inte får göra och provocerat hela tiden. Blir så trött såna här dagar. Han har inte kunnat leka ensam en enda sekund idag heller. Och när vi skulle vara ute i det fina vädret blev allt också fel. Bl.a. måste han ju sätta sig i den enda vattenpölen som fanns på gården. Då fick mamma nog och gick in tillbaka med en skrikande unge under armen.
Tack och lov att alla dagar inte är såna här.

Nu sover ligisten iaf så vi får väl börja om båda två efter dagsvilan. Alla på bättre humör förhoppningsvis.

Mannen ska antagligen på varpajaiset imorn men själv blir det att gå på bio nån kväll inom kort. Mamma Mia ska ses före babyn kommer. Syrran har lovat ställa upp som sällskap! :)

Ha en skön helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det börjar närma sig med stormsteg :D Jag har varit krasslig i halsen den senaste månaden varje dag o nu i snart 2 veckor har jag börjat hosta, har inte sovit en bra natt sedan dess- börjar vara helt sönder.. Läkaren prövar med en kortisonkur åt mig nu just för att se om det är allergi (kanske för hunden t.o.m), så det e int alltför trevligt att vara nu just.. Synd int vår grillkväll blev av, tänkte nog många ggr ringa men så var det alltid ngt annat som sku göras.
Kämpa på de sista dagarna (veckorna), du e i mina tankar!
Kram,
Anna