torsdag 7 augusti 2008

datorberoende

Jag är helt klart beroende av vår fyrkantiga lilla gråa låda som kallas dator. Är ännu utan så idag blev det att åka till mamma och uppdatera mig med världen lite.

Det föll en stor sten från hjärtat igår på mödrapoli. Babyn har vuxit till sig ordentligt och uppskattades till 2,7 kg. Läkaren gav klartecken för förlossning om den så behagar komma. Men nu när den "får" komma hålls den väl nog inne flera veckor ännu. Men skönt att veta att han/hon är lite större nu iaf. De tippade på 3,2 kg om den kommer runt beräknade datumet. Könet såg vi inget av och vågade heller inte fråga. Det är ganska spännande att inte veta nu iaf. :)

Idag firas konstens natt för fullt men jag tror att vi står över. Känns inte lockande att gå runt och titta bara då jag vet att jag ändå sen får lida för det senare ikväll. Har ordentlig värk nu dagligen i ben, rygg och höft.

Min jobbarkompis som hade beräknat lite före mig får sin efterlängtade bebis nästa vecka. Hennes är så stor så hon sätts igång om inget hänt före det. Tänk vad spännande... Lycka till L!

Inga kommentarer: